Ukrayna hesab edir ki, Rusiya Ukrayna mühərriklərini İrandan keçirməyə çalışıb

04 may, 2023 21:36

Ukraynanın xüsusi xidmət orqanları bu həftə An-74 hərbi-nəqliyyat təyyarələri üçün mühərriklərin Ukraynadan İrana ixracı sxemini üzə çıxardıqlarını bildiriblər.

Bu mühərriklərin son alıcısı olmasaydı, bu hekayə əlamətdar olaraq qalardı.

"Azsiyaset.com" "BBC"-nin Rusiya bürosuna əsasən xəbər verir ki, ukraynalı müstəntiqlər İranın yalnız vasitəçi ölkə olduğunu, Rusiyanın isə real alıcı ola biləcəyini irəli sürürlər.

Bu hekayə 2011-ci ildə, Lvov Hava Yolları Ukraynada ləğv edildikdən sonra başladı. Daha sonra bu aviaşirkətin bütün aktivləri dövlət əmlak fonduna verilməli idi, lakin məlum oldu ki, dövlətdən nə isə gizlədilib və bu əmlakın bir hissəsi sonradan satış üçün başqa rayonlara aparılıb.

Beləliklə, iki D-36 turbojet təyyarə mühərriki Asiya və Afrika ölkələrinə yük daşımaları ilə məşğul olan Dneprdən olan iki sahibkarın sərəncamında idi.

Ukraynada aviasiya ehtiyat hissələri ixrac nəzarəti altındadır, ona görə də onları belə satmaq mümkün olmazdı. Onlar saxta sənədlərdən istifadə etməklə onları maskalayıb magistral qaz kəmərlərinin komponentləri adı altında çıxarmağı planlaşdırıblar. Bunun üçün xarici alıcılar təcavüzkarlara hər mühərrik üçün 400 min dollar vəd ediblər.

İstintaq orqanlarındakı mənbələrə görə, bu, Ukraynadan Rusiyaya hərbi malların üçüncü ölkələr vasitəsilə daşınması üçün qaçaqmalçılıq sxemi ola bilər. Çox güman ki, satınalma Rusiya ordusunun hərbi nəqliyyat təyyarələri üçün nəzərdə tutulub.

D-36, 1977-ci ildə Antonov təyyarələri üçün Zaporojjya Motor Sich zavodunda kütləvi istehsala buraxılan turbojetli iki dövrəli təyyarə mühərrikidir.

Və 2022-ci ilin oktyabrında SBU bu korporasiyanın prezidenti Vyaçeslav Boquslayevi saxladı. O, "Motor Sich"in Rusiyanı qanunsuz olaraq Ukraynaya genişmiqyaslı işğalında fəal iştirak edən Rusiya hücum helikopterlərinin istehsalı və təmiri üçün istifadə edilən mühərriklər və onlar üçün ehtiyat hissələri ilə təchiz etməkdə şübhəli bilinir.

Müstəntiqlərin fikrincə, vurulan Rusiya helikopterlərində Ukrayna istehsalı olan mühərriklər aşkarlanıb, bu isə o deməkdir ki, Rusiya əvvəllər sanksiyalar və qadağalardan yan keçərək üçüncü ölkələrdən vasitəçilər vasitəsilə lazımi avadanlıq alırdı. Ona görə də görünür, Moskva Ukraynadan öz hərbi texnikası üçün vacib ehtiyat hissələrinin tədarükü yollarını axtarmaqda davam edir.

An-74-də diqqəti çəkən nədir?

An-74, 1970-ci illərdə Antonov Dizayn Bürosunda hazırlanmış çox uğurlu yüngül nəqliyyat təyyarəsi olan An-72 nəqliyyat təyyarəsinin qütb modifikasiyasıdır. Mühərriklərin yuxarı qanadlı təyyarənin üstündə qeyri-adi yerləşməsi səbəbindən bu təyyarə kiçik, keyfiyyətsiz uçuş-enmə zolaqlarından işləyə bilər.

Qütb şəraitində bəzən An-74-ü əvəz etmək üçün sadəcə heç nə olmur - 2019-cu ildə Rusiyanın "Barneo" Arktika düşərgəsinin təşkilatçıları Ukraynanın An-74 təyyarəsini icarəyə götürə bilməyəndə, başqa bir təyyarə enə bilmədiyi üçün ekspedisiya sadəcə olaraq ləğv edildi, buz parçası üzərində uçuş-enmə zolağında.

Bu nəqliyyat təyyarəsinin yüksək uçuş keyfiyyətləri onu çox məşhur bir təyyarə etdi - xeyli yaşına baxmayaraq, An-72 və 74 bir çox ölkələrdə uçuşlarını davam etdirir. Bu təyyarələrin əksəriyyəti Rusiya və İrandadır. Onlar həm hərbi, həm də mülki operatorlar tərəfindən istifadə olunur.

İran və Rusiya beynəlxalq sanksiyalar altındadır və bu sanksiyalar, digər məsələlərlə yanaşı, onların təyyarə parkının vəziyyətinə də təsir edib. Son illərdə hava qüvvələri üçün İl-112V yüngül nəqliyyat təyyarəsini inkişaf etdirməyə çalışan Rusiya, inkişaf çətinlikləri və 2021-ci ildəki prototip qəzası səbəbindən heç vaxt əldə edə bilmədi.

Rusiya aviasiyası sanksiyalar altında getdikcə daha çox problem yaşayır, lakin An-74-ün Uzaq Şimalda əvəz edilməsi çətin olan unikal xüsusiyyətlərə malik bir təyyarə olduğunu nəzərə alsaq, rusların qocalmaq üçün bütün səylərini əsirgəməməsi təəccüblü deyil.

Akif Qızılbaş